بهترین اقامتگاه قشم را چطور انتخاب کنیم؟

اقامتگاه بومگردی کلودنگ قشم

اقامتگاه قشم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که ما آن را انتخاب کنیم؟ تاکنون به این موضوع فکر کرده‌ایم؟ اینکه ما از یک اقامتگاه در قشم چه انتظاری داریم تا آن را به عنوان محل اقامت خود در طول سفرمان انتخاب کنیم، سوالی مهم است. در واقع یک اقامتگاه خوب می‌تواند سفر ما را رویایی‌ کند یا آن را تبدیل به تجربه‌ای بد بکند. پس ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا باهم به معیارهای انتخاب یک اقامتگاه خوب بپردازیم.

اقامتگاه قشم: اجارهٔ بوم‌گردی در قشم

یکی از اولین‌ خصوصیات مهم یک اقامتگاه می‌تواند ظاهر آن باشد. اقامتگاه شما می‌تواند به شکل هتل، مهمان‌پذیر یا ویلاهای شخصی باشد یا به صورت بومگردی. اقامتگاه‌ بوم‌گردی مطابق با فرهنگ منطقه و به صورت سنتی ساخته می‌شود. بوم‌گردی در قشم می‌تواند انتخاب بهتری از اقامتگاه‌های رسمی باشد چراکه در بوم‌گردی معماری سنتی، لوازم سنتی، تزئینات محلی و سنتی حفظ شده‌اند و غذاهای محلی قشم نیز سرو می‌شوند.

بنابراین با انتخاب یک اقامتگاه بوم‌گردی قشم می‌توانید از همان ابتدا که وارد اقامتگاه می‌شوید با فرهنگ، معماری، غذاها و رنگ و عطر زندگی محلی آشنا شوید بدون اینکه هنوز در قشم گشت زده باشید.

مجموعهٔ کلودنگ قشم، شامل اقامتگاه‌ کلودنگ دهخدا و اقامتگاه باگپ است که هر دو خانه‌های سنتی منطقه هستند. اقامتگاه‌های کلودنگ در کنار ساختار محلی و سنتی تزئین و چیدمان و حفظ روح سنتی قشم، امکانات کامل و مدرنی را برای میهمانان خود مهیا کرده‌اند.

دسترسی خوب اقامتگاه

از ویژگی‌های مهم اقامتگاه دسترسی خوب آن به مکان‌ها مهم است. اینکه اقامتگاه قشم به فرودگاه و مکان‌های گردشگری نزدیک باشد اهمیت دارد. از طرفی گاهی قرارگیری موقعیتی اقامتگاه نیز می‌تواند باعث زیباترشدن سفر شود مثلا اینکه اقامتگاه به جای شهر درون یک روستا واقع باشد. با این موقعیت شما زیبایی‌های سنتی و فرهنگی قشم مانند معماری یا لباس‌های محلی را بیشتر از دیگران تجربه می‌کنید.

جزیره قشم را با مجموعه کلودنگ بازدید کنید

اقامتگاه کلودنگ قشم، در روستای دهخدا قشم قرار دارد برای همین با فضای محلی قشم بیشتر آشنا می‌شوید. این اقامتگاه به مکان‌های گردشگری مانند تنگه چاهکوه، بندر لافت، جنگل حرا، غار نمکدان یا ساحل دریا بسیار نزدیک است. کلودنگ  با ساحل ۵ دقیقه، با جنگل حرا ۳ دقیقه و با فرودگاه قشم فقط ۱۵دقیقه فاصله دارد.

غذاهای محلی قشم

غذاهای محلی و خوردن آنها در سفر از مواردی است که اغلب گردشگران می‌خواهند آن را تجربه کنند. در اکثر موارد افراد قبل از سفر یا در حین سفر به دنبال رستوران‌های مناسب شهر می‌گردند تا در آن غذاهای محلی خوب میل کنند. اما واقعیت این است که برخی از اقامتگاه‌ها غذاهای محلی را در درون خود سرو می‌کنند؛ بنابراین با انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌توانید بدون دردسر در هر وعده، غذای محلی میل کنید.

در اقامتگاه کلودنگ قشم، غذاها در هر سه وعده سرو می‌شوند و توسط مادر خانواده با دست‌پختی خانگی پخته می‌شوند.

اقامتگاه قشم: تورهای گردشگری

یکی از خصوصیات یک اقامتگاه مناسب برگزاری تورهای گشت و گذار به صورت مستقل است. اگر اقامتگاه شما خدمات مربوط به تورها را نیز ارائه کند در آن صورت لزومی ندارد که نگران دیدن محل‌های گردشگری یا تجربه تفریحات متفاوت منطقه مانند تفریحات آبی قشم باشید. اگر اقامتگاه شما تور و گردش در جزیره قشم را برگزار کند، شما می‌توانید در حین رزرو اتاق در اقامتگاه، تور مورد نظر خود را نیز رزرو کنید. این موضوع باعث می‌شود تا سفرِ راحتر و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ تورهای گردشگری کاملی را برای گشت و گذار در جزیرهٔ قشم، هنگام و هرمز برگزار می‌کند که می‌توانید همراه با رزرو اقامتگاه آنها را نیز رزرو کنید.

اقامتگاه قشم: مدیریت اقامتگاه

در اقامتگاه‌ها به خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی نحوهٔ مدیریت و اینکه چه کسی مدیریت را بر عهده دارد، بسیار مهم است. گاهی فضاهای اقامتگاه‌ها بسیار زیبا است اما مدیریت ضعیف تجربه شما را خراب می‌کند. قصهٔ اقامتگاه، اینکه چطور به وجود آمده است یا اینکه به صورت فردی، یا خانوادگی اداره می‌شود می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند. در بوم‌گردی یکی از اهداف مهم حفظ و ترویج فرهنگ مردم محلی و همچنین ایجاد کار برای مردم محلی بسیار اهمیت دارد. از این‌رو اگر اقامتگاه بوم‌گردی بتواند با دنبال کردن این اهداف اقامتگاه را مدیریت کند قطعا تجربهٔ خاطره‌انگیزی از اقامت را به شما هدیه می‌دهد.

اقامتگاه کلودنگ یک اقامتگاه خانوادگی و صمیمی است

اقامتگاه کلودنگ قشم، توسط یه خانواده محلی و به صورت خانوادگی مدیریت می‌شود که باعث شده تا فضای اقامتگاه فضایی گرم و صمیمی شود. از طرفی اقامتگاه کلودنگ به صورت بوم‌گردی است و مدیریت آن توسط خانوادهٔ تاتاها در راستای حفظ فرهنگ مردم محلی و همچنین کارآفرینی برای مردم روستا انجام می‌شود.

از این رو با انتخاب اقامتگاه کلودنگ قشم که در برابر فرهنگ محلی خود و حفظ آن مسئولیت‌پذیر است شما نیز سهمی در رسیدن به این هدف خواهید داشت.

اقامتگاه قشم: پرسنل مسلط به زبان‌های خارجی

در اقامتگاه بومگردی یکی از ویژگی‌های مهم داشتن پرسنل مسلط به زبان خارجی است. اغلب گردشگران خارجی به دنبال اقامتگاه‌های بومگردی قشم می‌گردند تا بتوانند در آنها فرهنگ مردم را از نزدیک تجربه کنند. پس اگر اقامتگاه پرسنل مسلط به زبان خارجی داشته باشد شما نیز می‌توانید اقامتگاه بوم‌گردی را با خیال راحت به میهمان خارجی خود معرفی کنید. از طرفی احتمال اینکه شما نیز در طول سفر با افراد خارجی در اقامتگاه ساکن شوید بالاتر می‌رود و شما نیز می‌توانید با آنها و فرهنگشان آشنا شوید.

در اقامتگاه کلودنگ، چند پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، فرانسوی، و عربی با اقامتگاه همکاری فعال می‌کنند. اگر میهمان خارجی دارید این اقامتگاه مکان بسیار مناسبی برای اسکان شما است، و در غیر اینصورت نیز برای شما نیز جالب خواهد بود که با افراد خارجی در یک مکان اقامت داشته باشید.

اقامتگاه قشم: خدمات اقامتگاه

اغلب افراد با وجود پرداخت هزینه‌ها، اقامتگاه را فقط محل خواب می‌بینند. اما اگر اقامتگاهی را انتخاب کنید که درون خود برای شما فضایی مفرح ایجاد کند بدون شک سفرتان زیباتر می‌شود. خدماتی که اقامتگاه می‌تواند ارائه دهد می‌تواند شامل مواردی همچون ترانسفر از فرودگاه، صبحانه جز سرویس اتاق، سرو غذا در آشپزخانه درونی اقامتگاه، و برگزاری تورهای گشت و گذار باشد. فراموش نکنید که تمیزبودن فضای اقامتگاه نیز در کنار ظاهر زیبای آن بسیار مهم است.

 موسیقی محلی قشم در اقامتگاه کلودنگ

اقامتگاه کلودنگ قشم به جز خدمات گفته شده، موسیقی محلی قشم با سازهای محلی قشم را نیز هر شب در اقامتگاه به شما ارائه می‌دهد تا هم شبی شاد داشته باشید هم اینکه بیشتر با فرهنگ قشم آشنا شوید.

اقامتگاه قشم: سایت اقامتگاه

بسیاری از ما در هنگام انتخاب و رزرو اقامتگاه چاره‌ای جز انجام این کار در سایت‌های متفاوتِ مخصوص این کار نداریم. این سایت‌ها اغلب فهرست بلندی از اقامتگاه‌ها دارند که کار را گاهی آسان و گاهی سخت می‌کند. اما اینکه یک اقامتگاه خود به صورت مستقل سایت و صفحه اینستاگرام داشته باشد می‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌تر کند. از آن سو داشتن سایت برای کسب‌وکارهای مختلف مانند اقامتگاه‌ها می‌تواند احساس اعتماد و اطمینان بیشتری را برای گردشگر ایجاد کند.

در سایت اقامتگاه کلودنگ قشم می‌توانید عکس‌های مختلفی از درون اقامتگاه و پرسنل آن ببینید. از طرفی اطلاعات مربوط به مدیریت، قصهٔ کلودنگ، خدمات اتاق‌ها و ظاهر آنها نیز در سایت وجود دارد. در نهایت می‌توانید از طریق لینک و بخش تماس با ما به راحتی سفر و اقامتگاه خود را در کلودنگ رزرو کنید.

 اینکه بدون واسطه اقامتگاه خود را رزرو می‌کنید احساس بهتری برای شما ایجاد خواهد کرد به خصوص اگر بخواهید خدمات متفاوت‌تری مانند برگزاری تولد و سوپرایز در اقامتگاه داشته باشید که کلودنگ این کار را برای شما ترتیب می‌دهد.

همین حالا سفر خود را رزرو کنید.