چطور بلیط هواپیما به قشم پیدا کنیم؟

بلیط هواپیما قشم


اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید که به جزیره‌ٔ قشم سفر کنید، برای خرید بلیط هواپیمایتان  تا لحظه‌ٔ آخر منتظر نمانید! درواقع در فصل شلوغی، بلیط‌های قشم به سرعت مثل نان داغ فروخته می‌شوند. نگران نباشید در این یادداشت، توضیح خواهیم داد که چه موقع بلیطتان را بخرید، چه شرکت‌های هواپیمایی بلیط قشم می‌فروشند و هر چیز دیگری که برای برنامه‌ریزی سفرتان با خیال راحت به قشم نیازاست بدانید.

بلیط پرواز قشم را چه زمانی بهتر است بخرید؟

چند سال گذشته، سفر به قشم برنامه‌ریزی چندانی نیاز نداشت. اما زمان همه چیز را تغییر داده و قشم به یکی ازمقاصد گردشگری زمستانی ایران تبدیل شده. در نتیجه بلیط هواپیمای قشم سریع به فروش می‌رسد و شما باید از حداقل یک ماه یا یک ماه و نیم قبل بلیطتان را بخرید.

بهترین زمان بازدید از جزیره بسته به هوای قشم هرسال اندکی تغییر می‌کند، اما درکل فصل توریستی جزیره از اواسط آذر شروع می‌شود و تا بعد از تعطیلات نوروز ادامه دارد. آخرهفته‌ها و خصوصا تعطیلات رسمی همچون بیست و دو بهمن ماه نیز رایج است، بنابراین مطمئن شوید که بلیطتان را به محض اینکه برای فروش گذاشته می‌شود می‌خرید.

به یاد داشته باشید که برای تحسین زیبایی‌های جزیزه سه یا چهار شب اقامت قشم درنظر بگیرید و مطمئن شوید که اقامت خود را همزمان با بلیط هواپیما ترتیب می‌دهید چون ظرفیت اقامتگاه ها هم به سرعت تکمیل می‌شود. در کلودنگ مهمانان ما معمولا از دوماه قبل یا بیشتر اقامتشان را رزرو می‌کنند. بنابراین هرچه سریع‌تر با ما در ارتباط باشید

بلیط تهران قشم: چه گزینه‌هایی وجود دارد؟

شرکت‌های زیادی هستند که پرواز تهران قشم را فراهم می‌کنند. می‌توانید به راحتی پروازهای تهران قشم موجود را چک کنید و از وبسایت‌هایی همچون علی بابا یا مستربلیت آنلاین بخرید. اخیرا قشم ایر، زاگرس و سپهران پروازهای روزانه بین پایتخت و جزیره را برگزار می‌کنند. همچنین ایران‌ایر و شرکت هواپیمایی چابهار به ترتیب سه و دو پرواز در هفته برای این مسیر دارند.

پروازهای هفتگی از فرودگاه قشم به اصفهان و مشهد وجود دارد. متاسفانه پرواز قشم شیراز و شیراز قشم اخیرا وجود ندارد. برای مسافرهایی که از خارج می‌آیند قشم ایر سه پرواز در هفته بین فرودگاه بین‌المللی قشم و دبی دارد.

قیمت بلیط هواپیما قشم

صد البته قیمت و زمان پرواز شما به فرودگاه مبدا بستگی دارد. پروازها از مبدا تهران معمولا بین 1600000 تومان تا کمی بیشتر حدودا 2000000 تومان هستند. بهترین راه برای پیدا کردن بلیط هواپیما قشم مقرون به صرفه این است که سفرتان را برای زمانی غیر از آخر هفته یا تعطیلات رسمی رزرو کنید و ترجیها ازسفر به قشم در فصل شلوغ بپرهیزید.

مدت زمان پرواز برای مسیر قشم و تهران حدودا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه است.

فرودگاه بین‌المللی قشم (دیرستان)

فرودگاه بین المللی قشم در مرکز جزیره و در ورودی منطقهٔ ژئوپارک واقع شده است. از فرودگاه تا کلودنگ در روستای دهخدا 15 دقیقه، تا جنگل حرا (اسکله ی دهخدا) و تا بندر کندلو (برای دسترسی به جزیره هنگام) نیز 15 دقیقه فاصله است. با این حال فرودگاه کمی ازخود شهر دور است حدودا یک ساعت تا بندر شهید ذاکری در قشم فاصله دارد.

فرودگاه دیرستان قشم فرودگاه کوچکی است، با یک سالن پرواز ورودی و یک سالن پرواز خروجی و تعدادی غرفه مانند کافی شاپ و … دارد. یک غرفه‌ٔ تاکسی هم روبرو‌ی سالن پرواز ورودی وجود دارد.

پرواز قشم بندرعباس

اگر نتوانستید پروازی به جزیرهٔ قشم پیدا کنید می‌توانید درعوض به مقصد بندرعباس پرواز کنید. زیرا در آنجا چندین پرواز روزانه‌ٔ تهران و پرواز هفتگی به بقیهٔ شهرهای ایران مانند شیراز یا تبریز وجود دارد.

با این حال به یاد داشته باشید این دو یا سه ساعت به مسیر اضافه خواهد کرد. درواقع یک بار در فرودگاه بندرعباس نیاز است که به سمت اسکله تاکسی بگیرید، سپس سوار شناور شوید. از 6 صبح تا ده شب هر یک ساعت یک شناور به سمت قشم حرکت می‌کند و یک ساعت طول می‌کشد تا به جزیره برسد. وقتی به اسکلهٔ شهید ذاکری واقع در انتهای غربی جزیره (قشم) رسیدید، ما یک تاکسی ترتیب می‌دهیم که شما را به کلودنگ برساند. (حدودا 45 دقیقه)

بلیط پروازتان به قشم را رزرو کنید و سفری به یادماندنی را شروع کنید

با چندین پرواز روزانه بین تهران و قشم، عبور از 1300 کیلومتری که جزیره را از پایتخت جدا می‌کند خیلی آسان شده. اما به خاطر داشته باشید هرچه زودتر بهتر! بهتر است از یک ماه قبل دنبال بلیط پرواز بگردید تا بهترین قیمت را پیدا کنید. برای بقیه‌ٔ کارها فقط کافیست با ما تماس بگیرید و ما ترتیب همه چیز را می‌دهیم تا سفرتان به قشم به یادماندنی شود.