مراکز خرید قشم کدامند؟ از ارزان‌ترین تا گران‌ترین مراکز خرید

مراکز خرید قشم

جزیره قشم مراکز خرید متنوعی دارد که باعث شده به جز گردشگری طبیعت‌گردی مانند دره ستارگان، دره چاهکوه، و جنگل حرا، گردشگری فرهنگی (لباس‌های محلی و جشن‌های بومی قشم)، گردشگری تاریخی (مانند قلعه پرتغالی‌ها) و تفریحی (مانند ویک‌برد و پدل‌بردگردشگری تجاری نیز در قشم پررونق باشد. جاذبه‌های تجاری مناسب برای خرید از بازارهای سنتی و مدرن با اجناس محلی متنوع، ارزان و همچنین محصولات خارجی، قشم را به یک منطقه جذاب با جنبه اقتصادی قوی تبدیل کرده است.

در این مقاله ما ابتدا به مراکز خرید درگهان می‌پردازیم که معروف به منطقه خرید قشم است و سپس درباره مراکز خرید شهر قشم نیز صحبت می‌کنیم. با مطالعه این متن می‌توانید به راحتی مقاصد تجاری خود برای خرید را انتخاب کنید.

مراکز خرید درگهان قشم: بهشتی برای عاشقان خرید

درگهان به عنوان شهر خرید شناخته شده و معروف است. این شهر در بیست کیلومتری شهر قشم قرار دارد و شهری بندری است که همیشه به عنوان مرکز بازرگانی قشم نامور بوده است. بنابراین رقابت در بین مراکز خرید در درگهان بالا است از طرفی تمام اجناس مورد نیاز را می‌توانید در حالت لوکس، یا سنتی با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید.

پس اگر عاشق خریدکردن هستید و دلتان می‌خواهد ساعت‌ها در مراکز خرید بچرخید و خرید کنید، درگهان بهشت شماست. توجه کنید که مراکز خرید درگهان به صورت کلی از ساعت ۱۰ یا ۱۱ صبح تا ۹ یا ۱۰ شب باز هستند. البته گاهی ممکن است بعضی مراکز خرید کمی متفاوت باشند.

مرکز خرید نخل درگهان
Google Maps/Qeshmnama

بازار بزرگ دریا درگهان

بازار بزرگ دربا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید درگهان است و اجناس متنوعی مانند لوازم خانگی، لباس، لوازم آرایشی، کیف و کفش و پوشاک دارد. البته این مرکز خرید قیمت‌های بسیار مناسب و ارزانی دارد و شاید برای خرید سوغاتی بسیار مناسب باشد. بازار دریا دو طبقه است و طبقه دوم آن هتل سینگو قشم است.

آدرس مرکز خرید دریا درگهان: قشم، درگهان، میدان انقلاب

مرکز خرید نخل درگهان: معماری بی‌نظیر

مرکز خرید نخل درگهان ۹۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد و بالغ بر ۲۰۰ غرفه، رستوران و همچنین کافی‌شاپ‌های لوکس اما به سبک سنتی دارد. البته چشم‌انداز این مرکز خرید نیز قابل توجه و مشرف به خلیج فارس است. در ساخت مرکز خرید نخل از مصالح بومی مانند چوب استفاده شده و ساختار آن ترکیبی از سبک سنتی و امکانات لوکس است.

مرکز خرید نخل از نظر معماری در بین ساختمان‌های ایرانی رتبه کم‌نظیری دارد، بنابراین با خرید از آن می‌توانید از زیبایی معماری هم لذت ببرید. البته این را هم در نظر داشته باشید که این مرکز خرید بیشتر مرکز فروش پوشاک است و مغازه‌ها ترکیبی از فروش عمده و تک فروشی هستند.

آدرس مرکز خرید نخل: درگهان، بلوار وحدت، بلوار صیادی، بین خیابان ناخدا و میدان انقلاب

مرکز خرید اطلس درگهان: مرکز کیف و کفش

مرکز خرید اطلس درگهان، یک ساختمان دو طبقه است که طبقه تجاری آن مخصوص فروش کیف، کفش و همینطور چمدان است. اطلس نیز هم فروش عمده و هم خرده‌فروشی دارد و از نظر قیمت طیف متفاوتی دارد. مرکز خرید اطلس نیز کافی‌شاپ و رستوران و همنطور پارکینگ اختصاصی خود را دارد.

آدرس مرکز خرید اطلس: درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین

مراکز خرید درگهان قشم

مرکز خرید زمرد درگهان

مرکز خرید زمرد بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال لوازم آرایشی هستند. البته لوازم دیگری همچون پوشاک نیز می‌توانید در این مرکز بخرید. مرکز خرید زمرد نیز هم شامل عمده‌فروشان و هم خرده‌فروشان است و خرده‌فروشان ساعت کاری بیشتری دارند و معمولا تا ۱۰ شب باز هستند اما عمده‌فروشان از صبح تا ۴ عصر هستند.

آدرس مرکز خرید زمرد: قشم، درگهان، میدان انقلاب، جنب بازار دریا

مرکز خرید دو دلفین درگهان

مرکز خرید دو دلفین ساختمانی ۶ طبقه است که اجناس متنوعی را می‌توانید در آن خرید کنید. این مرکز خرید نیز رستوران و کافی‌شاپ دارد تا بتوانید در زمان بازدید و خرید طولانی استراحت نیز بکنید. مرکز خیرد دو دلفین از مراکز خرید محبوب بین افراد است و در آن محصولات مختلف به صورت عمده یا خرد فروخته می‌شوند.

آدرس مرکز خرید دو دلفین: قشم، درگهان، میدان انقلاب، خیابان ساحلی، روبروی مجتمع نور

بازار قدیم درگهان

بازارهای قدیمی شهرهای مختلف همیشه حال و هوای متفاوتی نسبت به دیگر بازارها دارند. این بازارها اغلب برای عمده‌فروشی هستند و در طبقات مختلف ساخته نشده‌اند بلکه راهروهای تودرتو دارند. بازار قدیم درگهان هم به این شکل است و شما می‌توانید با قیمت ارزان و عمده محصولات مختلفی را خریداری کنید.

آدرس بازار قدیم درگهان: درگهان، میدان انقلاب، خیابان ساحلی

مراکز خرید شهر قشم: بازارگردی قشم

در جزیره قشم، به جز درگهان، شهر قشم نیز مراکز خرید عالی دارد که سفر به قشم را جذاب‌تر می‌کند. این شهر در دل خود مراکز خرید لوکس و همینطور قدیمی را دارد که برای هر نوع سلیقه‌ای با قصد خرید هر نوع محصولی مناسب هستند. فقط توجه کنید که مراکز خرید قشم به طور کلی از صبح باز هستند اما بیشتر از ۵ یا ۶ عصر تا ۱۲ شب شلوغ‌تر و حتما باز هستند.

مراکز خرید قشم سیتی سنتر

سیتی سنتر ۱ و ۲ : لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مرکز خرید قشم

مرکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲ در شهر قشم قرار دارد و بسیار بزرگ و لوکس است. این دو مرکز خرید  با یک پل به هم متصل شده‌اند و سیتی‌سنتر ۱ تمام امکانات تفریحی مرکز خرید را در دل خود دارد. این مرکز خرید حتی شامل سینما، مرکز بازی، سالن بیلیارد و بولینگ است و در طبقه بالای آن تمام رستوران‌های این مرکز قرار دارند.

مرکز خرید سیتی سنتر ۱ مساحتی حدود ۱۲۵۰۰۰ متر مربع و مرکز خرید سیتی سنتر ۲ مساحتی برابر با ۳۴۰۰ متر مربع دارد. پس شما در فضایی بسیار بزرگ و مدرن با انواع مختلفی از محصولات متنوع و بسیار با کیفیت روبرو هستید که البته گران نیز هستند. بنابراین اگر اهل خرید لوکس و برندهای خاص هستید می‌توانید در سیتی سنتر در کنار یک خرید با کیفیت، از امکانات کامل سیتی سنتر قشم نیز استفاده کنید و خریدی لذت‌بخش داشته باشید.

آدرس مرکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲ قشم: شهر قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی‌خان، بلوار ولی‌عصر

مرکز خرید ستاره قشم

بازار بزرگ بین‌المللی ستاره قشم در شهر قشم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید قشم است. این مرکز خرید یه ساختمان سه طیقه است که خاص یک جنس نیست و در آن اجناس با کیفیت با قیمت مناسب فروخته می‌شوند. یکی از اجناس مناسب خرید در مرکز خرید ستاره قشم، لوازم آرایشی است که در این مرکز برندهای مختلف شعبه نمایندگی دارند و می‌توانید لوازم آرایشی با کیفیت و اصل خریداری کنید.

آدرس مرکز خرید ستاره قشم: قشم، بلوار ولی‌عصر

بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم یکی از مکان‌های جذاب برای کسانی است که به زندگی بومیان این منطقه علاقه دارند و می‌خواهند هم خرید کنند و هم با مردم محلی آشنا شوند. این بازار از نظر قیمت ارزان است و بیشتر بخش‌های بازار پارچه‌های محلی هستند و اجناسی فروخته می‌شوند که بیشتر نیاز مردم محلی هستند. بنابراین بیشتر مردم محلی در آن به خرید می‌روند. توجه داشته باشید که بازار قدیم قشم فقط صبح باز است.

آدرس بازار قدیم قشم: قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد

مراکز خرید قشم

مراکز خرید رَمکان قشم

شهر رمکان معروف به قلب جزیره قشم است چراکه تقریبا در مرکز آن قرار دارد. رمکان در ۲۸ کیلومتری شهر قشم در جنوب غرب آن واقع است. رمکان نیز بعد از درگهان و قشم از شهرهای مهم تجاری جزیره قشم محسوب می‌شود. واحدها و مکان‌های تجاری رمکان بیشتر برای خرید بومی‌ها است و اغلب خانم‌های بومی برای خرید پارچه و لوازم خیاطی به این بازار می‌روند.

بنابراین اگر به دنبال بورس پارچه‌های زیبای بومی قشم هستید، رمکان بهترین مکان برای خرید شما است.  

بهترین زمان خرید از قشم

جزیره قشم به دلیل آب‌وهوای گرم و مرطوبی که دارد معمولا بهترین زمان سفر به آن فصل‌های خنک یعنی پاییز، زمستان و اوایل بهار است. اما از طرفی افرادی که فقط به قصد خرید به قشم می‌روند معمولا فصل گرما را انتخاب می‌کنند چراکه در تابستان قیمت بلیط هواپیما و اقامت در قشم بسیار ارزان است. البته نگران گرما در زمان خرید نباشید چون اغلب مراکز خرید مجهز به سیستم‌های سرمایشی مناسب هستند. در نهایت اینکه بهترین زمان خرید در قشم را هدف شما از سفر به قشم مشخص می‌کند.

جزیره قشم ستاره‌های در خلیج فارس است که به دلیل جذابیت‌های گردشگری بالایی که دارد در ذهن شما خاطره‌ای بی‌نظیر را ثبت می‌کند. مطمئنا با یک بار سفر به قشم نمی‌توانید به تمام اهداف گردشگری خود برسید. مجموعه اقامتگاه بومگردی کلودنگ در طول سفرهای شما به قشم، می‌تواند در تجربه بهترین لحظات انواع گردشگری مانند گردشگری طبیعت‌گردی، تجاری و تفریحی شما را کمک کند. 

همین حالا سفر خود را به قشم رزرو کنید.