بهترین ساحل‌های قشم کدامند؟ ساحل فیتوپلانکتون‌های قشم

ساحل برای شنا کردن در قشم

جزیره زیبای قشم از هر چهار جهت با آب محصور است بنابراین این جزیره زیبا دورتادور خود ساحل‌های زیبایی دارد. البته شناختن ساحل‌ها براساس خواسته و هدف شما مهم است. اینکه به دنبال تفریح خاصی مانند جت‌اسکی یا پدل‌برد در ساحل هستید یا می‌خواهید در آن ساحل شنا کنید، می‌تواند ساحل مقصد شما را تغییر دهد. از طرفی، شاید بخواهید در ساحل‌های شلوغ و با امکانات باشید یا شاید فقط به دنبال خلوت و تماشای زیبایی بی‌نظیر دریا و ساحل هستید.

مهم نیست که هدفتان چه باشد، ما در مجموعه کلودنگ شما را با بهترین ساحل‌های قشم با اهداف متفاوت آشنا می‌کنیم تا بتوانید در سفرتان به جزیره قشم بیشترین لذت را ببرید.

ساحل نقاشه قشم: ساحل فیتوپلانکتون‌ها

فیتوپلانکتون‌ها و دیدن آن‌ها یکی از مهم‌ترین مقاصد اغلب گردشگران به قشم است. چه گردشگران طبیعت‌گردی و چه دیگر گردشگران نمی‌توانند در برابر زیبایی جادویی که این موجودات به سواحل می‌دهند مقاومت کنند. آن‌ها به جنوب سفر می‌کنند که حتما فیتوپلانکتون‌ها را ببیند.

فیتوپلانکتون‌ها موجودات ریزی هستند که با چشم عادی دیده نمی‌شوند و جالب است این موجودات مانند گیاهان با فتوسنتز زندگی می‌کنند و نیاز به نور خورشید دارند. جزیره قشم، جزیره آب و آفتاب زیست‌بوم خوبی برای آن‌ها است. این موجودات به علت سبزینه‌ای که دارند می‌توانند رنگ آب دریا را به سبز یا آبی درخشان و رنگ‌های دیگر تغییر دهند.

ساحل‌ تقاشه قشم

نکته اینجاست که اغلب گردشگران فکر می‌کنند فیتوپلانکتون‌ها فقط در جزایر لارک یا هنگام وجود دارند. گردشگران به قشم می‌روند تا از آنجا برای دیدن فیتوپلانکتون‌ها به هنگام بروند. اما لازم نیست این کار را انجام بدهید. شما می‌توانید در جزیره قشم در ساحل نقاشه که یکی از زیباترین و بهترین ساحل‌های قشم است این موجودات زیبا و جادوی آن‌ها را ببینید.

ساحل نقاشه یکی از زیباترین روستاهای قشم، در ۲۱ کیلومتری شهر قشم در جنوب جزیره قرار دارد. البته می‌توانید با اقامت در اقامتگاه بومگردی کلودنگ در تورهای قشم‌گردی این اقامتگاه که در روستای دهخدا قرار دارد این ساحل را ببینید. روستای نقاشه و روستای دهخدا بسیار بهم نزدیک هستند و نقاشه در جنوب دهخدا قرار دارد.

ساحل‌های مناسب شنا: خلوت و دنج

ساحل‌های قشم هر کدام زیبایی خود را دارند و از هر کدام می‌توان مقصود خاصی را تامین کرد. اگر به دنبال این بودید که در ساحلی دنج، خلوت و تمیز شنا کنید می‌توانید ساحل‌های نقاشه، سلخ (صلخ) و نمکدان را امتحان کنید.

ساحل نقاشه همانطور که گفتیم در جنوب جزیره در ۲۱ کیلومتری شهر قشم واقع است. ساحل سلخ نیز در جنوب جزیره در ۷۵ کیلومتری شهر قشم قرار دارد البته روستای سلخ نیز به دهخدا بسیار نزدیک است. البته در سلخ می‌توانید از کوه‌های سلخ، بام قشم، و همینطور غار نمکی هم دیدن کنید. فراموش نکنید که روستای سلخ یکی از مکان‌هایی هست که شما می‌توانید مراسم‌های دیرینه جزیره قشم مانند نوروز صیاد، نمایش شوشی و مراسم رَزیف که در نوروز صیاد برگزار می‌شود ببینید. 

ساحل‌ تقاشه قشم

ساحل نمکدان نیز در ۹۰ کیلومتری شهر قشم در جنوب غربی جزیره قشم قرار دارد. شما می‌توانید ابتدا غار نمکدان قشم، این جاذبه گردشگری زمین‌شناختی بی‌نظیر قشم را ببینید. سپس در یکی از بهترین ساحل‌های قشم، ساحل خلوت و زیبای نمکدان شنا کنید.

ساحل ناز: ساحل‌ تفریحات جت‌اسکی

برای تجربه تفریح جت‌اسکی از بهترین ساحل‌های قشم، ساحل ناز است. ناز نام دو جزیره بسیار کوچک حدود ۳ هکتار است که ساحل شنی ندارند و دیواره‌های سنگی با ارتفاع حدود ۵ تا ۱۰ متر دارند. این جزایر از زیبایی‌های و مکان‌های گردشگری قشم هستند که در ۲۲ کیلومتری شهر قشم در نزدیکی سواحل جنوبی جزیره قشم قرار دارند. این سواحل نزدیک، ساحل ناز نامیده می‌شوند که بهترین جا برای جت‌اسکی هستند.

ساحل جنگلی قشم: پدل‌برد و جنگل‌نوردی دریایی

ساحل‌های جنگلی جزیره قشم در شمال جزیره قشم هستند که جنگل‌های حرا در آن‌جا قرار دارند. این ساحل‌ها گلی هستند و کسی برای استفاده از ساحل به این مکان نمی‌رود. جنگل‌های حرا یکی از باشکوه‌ترین اعضای ژئوپاک قشم هستند. درختانی که روی آب شناور هستند و برای دیدن زیبایی آن‌ها و حرکت بین این درختان شما نیز باید شناور باشید. بنابراین شما می‌توانید با پدل‌بورد یکی از ورزش‌های آبی و تفریحی قشم در میان این جنگل حرکت کنید. اگر دوست داشتید درباره جنگل حرا و پدل‌بورد بیشتر بدانید به مقالات جنگل حرا (مانگرو) قشم: بزرگترین جنگل شناور خلیج فارس و تفریحات قشم: تفریحات آبی هیجان‌انگیز قشم رجوع کنید.

سواحل جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام در ۲ کیلومتری جزیره قشم و در جنوب آن قرار دارد. شما می‌توانید با قایق از قشم به جزیره هنگام بروید و از زیبایی آن استفاده کنید. ساحل نقره‌ای، ساحل خماسی، و ساحل خنیزی از سواحل جزیره هنگام هستند. ساحل نقره‌ای همانطور که از نامش پیداس ساحلی درخشان است که در زیر نور آفتاب براق و بی‌نظیر است و در شب نیز فیتوپلانکتون‌ها آن را روشن می‌کنند.

ساحل جزیره هنگام

ساحل‌های خماسی و خنیزی برای شیرجه‌زدن در دریا معروف هستند چراکه صخره‌های سنگی زیبایی دارند. این ساحل‌ها بکر و مناسب شناکردن هستند. شما می‌توانید در مقاله «جزیره هنگام، خانه دلفین‌های وحشی»، درباره جزیره هنگام بیشتر بخوانید.

ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها

یکی از جاذبه‌های شگفت‌آور جزیره قشم دیدن لاک‌پشت در سواحل است. مناسب‌ترین ساحل برای دیدن تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی جزیره قشم، ساحل دزاشیب در جنوب جزیره قشم در روستای دزاشیب است. این صحنه از زیست‌بوم قشم چیزی است که نباید آن را از دست بدهید. اگر علاقه‌مند به مطالعه بیشتر بودید می‌توانید به متن «ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها قشم» رجوع کنید.

ساحل‌های شهر قشم: پارک ساحلی زیتون

پارک‌ها و فضاهای تفریحی ساحل‌های شهر قشم همه در سمت جنوبی آن قرار دارند. این ساحل‌ها بیشتر عمومی، خانواد‌گی و شلوغ هستند. ساحل‌های جنوبی جزیره اکثرا صخره‌ای و ماسه‌ای هستند که مردم می‌روند. و ساحل‌های زیباتری نیز هستند. در واقع ما هر چه از سمت شهر قشم به سمت غرب جزیره برویم ساحل‌ها خلوت‌تر می‌شوند.

از بهترین ساحل‌های شهر قشم می‌توان به ساحل زیتون اشاره کرد. این ساحل امکانات تفریحی بسیاری دارد و جز سواحل شلوغ محسوب می‌شود. این پارک ساحلی فضای سبز خوبی دارد که درختان نخل زیادی دارد و فضاهایی هم برای پیک‌نیک و زمین‌های ورزشی برای ورزش‌هایی مانند فروتبال ساحلی دارد. از طرفی در پارک زیتون می‌توانید به تفریحات آبی مانند اسکی رو یآب، پاراگلایدر، جت‌اسکی، شاتل و  بناناسواری بپردازید و لذت ببرید. البته پارک ساحلی زیتون کلاب غواصی هم دارد که در کنار سینما امکانات این مکان را کامل می‌کند. پارک ساحلی زیتون در قشم،‌ خیابان دریا،‌ تقاطع بلوار چهارباغ و خیابان دریا در خیابان زیتون واقع است. اگر اهل اقامت در هتل هستید اغلب هتل‌های قشم نزدیک به این پارک ساحلی هستند.

ساحل‌ نمکدان قشم

سخن آخر

اگر به دنبال یک سفر کامل از نظر گردشگری تفریحی، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تجاری هستید، قشم یکی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها در ایران است. البته در سفرتان به سرزمین آب و آفتاب، جزیره قشم، اگر بتوانید با اطلاعات کامل از طریق لیدرهای بومی سفرتان را برنامه‌ریزی کنید شاید با جزئیاتی آشنا شوید که این سفر را برایتان منحصربه‌فرد کند.

ما در مجموعه کلودنگ، و در موسسه آب‌های آرام با تورهای گردشی برای قشم و جزایر هرمز و هنگام تلاش می‌کنیم تا به قلب جزیره سفر کنید و با روح آن آشنا شوید.

همین حالا سفرتان به قشم را رزرو کنید.