طرز تهیه بریانی قشم: غذای سنتی محبوب قشم

Navab Ebrahimi Youtube Video of Southern Persian Food

جزیره قشم، و تمامِ ایران، دنیایی رنگا‌رنگ از فرهنگ‌ها و غذاها است که کشف آن لذتِ سفر را دوچندان می‌کند! اگر جز کسانی هستید که دلشان برای قشم و طعم و عطروبوی غذاهای لذیذش تنگ شده و یا جز کسانی هستید که اشتیاق چشیدن غذاهای قشم را دارند، در آن صورت این ویدئو به روح و حواس شما لذت و خوشی بی‌نظیری می‌بخشد. نواب ابراهیمی، وی‌لاگر و آشپز معروف، با خاله خیری، سرآشپز محبوب کلودنگ باهم بریانی قشم (لابه‌لا پلوی قشم) را برای ما آماده می‌کنند.

بریانی قشم (با بریانی اصفهانی اشتباه نگیرید) جز غذاهای برنجی است که در جنوب ایران پخته می‌شود و می‌توان آن را با گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو یا سبزیجات آماده کرد. این بریانی غذایی خوش‌عطر و رنگارنگ است که در بیشتر مراسم‌های قشم از عروسی گرفته تا زندگی روزمره سرو می‌شود. جالب است که بدانید منشا این غذا مشخص نیست و در سراسر آسیای جنوبی به خصوص ایران و هند با تنوع زیادی پخته می‌شود.

این ویدئو هم برای فارسی‌زبانان و هم برای مخاطبان بین‌المللی ما تهیه شده است، بنابراین زیرنویس انگلیسی نیز دارد تا همه بتوانند آن را یاد بگیرند و عطروطعم غذاهای قشم را به خانه‌های خود ببرند.

اگر دوست داشتید مزه غذاهای جنوبی خوشمزه خاله خیری را بچشید، همین حالا با کلودنگ تماس بگیرید تا سفرتان به جزیره قشم را هماهنگ کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *