تفریحات قشم: تفریحات آبی هیجان‌انگیز قشم

تور پدل برد در جنگل های حرا قشم

تفریحات قشم شامل تفریحات آبی هم هست که از جذاب‌ترین تفریحات برای اکثر افراد هستند. جزیرهٔ قشم با طبیعت بکر و دریای زیبا همیشه یکی از بهترین مناطق برای گردشگری و تفریحات آبی بوده است.

در این متن با تفریحات آبی و ورزش‌های آبی قشم آشنا می‌شویم. یادتان باشد که لذت گردشگری در قشم فراموش‌نشدنی است.

پدل‌برد ورزش آبی قشم

پدل‌برد از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین ورزش‌های آبی است که برای دیدن زیبایی‌های مکان‌هایی مانند جنگل حرا عالی است. در پدل‌برد شما روی برد مخصوص هستید و با یک پارو حرکت خود را به صورت ایستاده کنترل می‌کنید. پس با پدل‌برد می‌توانید در آرامش و سکوت در میان درختان حرا حرکت کنید در حالی‌که ایستاده‌اید و دید گسترده‌ای دارید. از طرفی همزمان تمام بدن و ذهن شما درگیر است و یک ورزش تمام کمال انجام می‌دهید.

اگر می‌خواهید درباره پدل‌برد بیشتر بدانید می‌توانید به مقالهٔ پدل‌برد قشم در سایت مراجعه کنید. برای آموزش پدل‌برد و رفتن به تور پدل برد در قشم می‌توانید به موسسه‌ ورزش‌های آبی آب‌های آرام، مجموعه کلودنگ بیایید. و تحت نظر مربیان حرفه‌ای آن را تجربه کنید.

ویک‌برد ورزش آبی قشم

ویک‌برد اسکی روی آب است. در ویک‌برد شما روی تخته مخصوص می‌ایستید و قایق موتوری شما را از طریق طناب می‌کشد. این ورزش هجیان‌انگیز همزمان سرعت و ورزش را به شما می‌دهد. ویک‌برد و پدل‌برد نیاز به آموزش دارد تا شما بتوانید همزمان با لذت تفریح، ورزش صحیحی را نیز انجام دهید.

ویک‌برد
Luke Bender/Unsplash

اگر می‌خواهید دربارهٔ ویک‌برد بیشتر بدانید می‌توانید به مقالهٔ ویک‌برد قشم در سایت مراجعه کنید. برای آموزش ویک‌برد و رفتن به تور ویک‌برد در قشم می‌توانید به موسسه‌ ورزش‌های آبی آب‌های آرام، مجموعه کلودنگ بیایید. و تحت نظر مربیان حرفه‌ای آن را آموزش ببینید.

شاتل‌سواری از تفریحات آبی قشم

برای شاتل‌سواری می‌توانید به صورت گروهی و خانوادگی اقدام کنید. در این تفریح آبی افراد بر روی یک تیوپ می‌نشینند و یک قایق موتوری پرسرعت آن‌ها را می‌کشد. در زمان شاتل‌سواری دستگیره‌های که تعبیه شده‌اند را محکم بگیرید تا از روی تیوب نیوفتید. چند دقیقه‌ای که شاتل‌سواری می‌کنید حتما هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. فقط فراموش نکنید که حتما باید از کلاه و جلیقه نجات استفاده کنید.

پاراسل قشم

در پاراسل‌ شما می‌توانید با یک یا دو فرد دیگر پرواز بر بالای آب‌های خلیج‌ فارس را تجربه کنید. پاراسل چتری مخصوص دارد که افراد با دست‌های خود آن را نگه می‌دارند. و همزمان یک قایق پرسرعت پاراسل را می‌کشد. در این حالت هر چقدر سرعت کشنده بیشتر می‌شود شما به سطح بالاتری می‌روید.

برای پاراسل‌سواری نیاز است حتما هوا مساعد باشد و نیاز است جلیقه نجات بپوشید. این تفریح آبی برای کودکان زیر ۵ سال ممنوع و برای کودکان زیر ۱۰ سال نیز با مدت زمان و ارتفاع کمتری ممکن است. اما برای بزرگسالان تجربه ارتفاع ۳۰۰ متری در ۱۵ دقیقه ممکن است.

بناناسواری در قشم

بناناسواری نیز مثل شاتل‌سواری است با این تفاوت که انگار روی یک موز بزرگ نشسته‌اید. در بناناسواری شما روی یک تیوب به شکل موز می‌نشینید و یک کشنده پرسرعت شما می‌کشد. این تفریح آبی را می‌توانید به صورت خانوادگی و گروهی انجام دهید و لذت ببرید. پوشیدن جلقهٔ نجات و کلاه را فراموش نکنید.

غواصی در قشم

جزیرهٔ قشم با زیبایی‌های طبیعی و بکری که دارد یکی از بهترین‌ مناطق و در حقیقت بزرگترین مرکز برای غواصی در ایران است. با غواصی شما می‌توانید طبیعت زیر دریا را از نزدیک ببینید و این شگفت‌انگیز است.

غواصی در قشم
Nazarizal Mohammad/Unsplash

برای غواصی لازم نیست از قبل مهارت خاصی داشته باشید. در مراکز غواصی قبل از غواصی بعضی مهارت‌ها را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید غواصی کنید.

قایق‌سواری در قشم

قایق‌سواری در دریای نیلگون خلیج فارس یکی از تفریحات آبی آسان و در دسترس است. این تفریح شاید ساده باشد اما می‌تواند به اندازهٔ کافی لذت‌بخش باشد. شما می‌توانید به صورت خانوادگی و یا گروهی سوار قایق شوید و یکی از زیباترین صحنه‌های زندگی خود را در قشم ببینید.

در قایق‌سواری شما می‌توانید شنای دلفین‌ها را ببینید که در نزدیکی قایق شما هستند و شیطنت می‌کنند. البته نگران این نباشید که چطور و کجا چون مجموعه کلودنگ در تورهای نیم‌روزی خود خصوصا به جزیرهٔ هنگام شما را سوار قایق می‌کند. و به جایی می‌برد که بتوانید شنای دلفین‌ها را تماشا کنید.

جت اسکی قشم

اگر اهل سرعت هستید جت اسکی با روحیه شما سازگاری بیشتری دارد. جت اسکی می‌تواند فردی یا دو نفره و گاهی به صورت ۳ نفره انجام شود. البته توجه کنید که برای جت اسکی لازم است حداقل ۲۰ سال سن داشته باشید.

جمع‌بندی

همونطور که خواندید جزیره قشم تفریحات آبی متنوعی دارد و شما می‌توانید براساس روحیه خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر فقط به دنبال تفریح و هیجان بودید شاید مواردی همچون بناناسواری و یا پاراسل مناسب باشند. اما اگر دوست داشتید کاری ورزشی و همزمان هیجان‌انگیز انجام دهید پل‌برد و ویک‌برد مناسب‌تر هستند.

 همین الان می‌توانید سفر خود به قشم را رزرو کنید