کدام غذاهای محلی قشم را در رستوران‌های جذاب قشم امتحان کنیم؟

غذاهای محلی قشم در اقامتگاه کلودنگ

غذاهای محلی قشم بخش مهمی از فرهنگ و آداب و رسوم آن و همینطور تمام شهرها در دنیا را شکل می‌دهند. غذا فقط یک دستور پخت با مواد غذایی مشخص نیست بلکه آن‌ها می‌توانند از طبیعت، تاریخ و آداب مناطق خود حرف بزنند.

از طرفی تجربه غذاهای محلی می‌تواند از لذت‌های بزرگ هر سفری باشد. پس در سفرتان به قشم نباید از غذاهای محلی قشم غافل شوید. در این متن قرار است با غذاهای قشم و رستوران‌های جذاب قشم آشنا شویم تا سفری دلپذیر را تجربه کنید.

قبل از توضیحات، به یاد داشته باشید که اگر میهمان کلودنگ بودید به راحتی می‌توانید غذاهای محلی قشم را با دسپخت خانگی مامان تاتا تجربه کنید. کلودنگ طعم غذاهای دریایی و محلی را با بهترین مواد غذایی برای شما به یادماندنی می‌کند.

بهترین غذای محلی قشم

این تیتر تقریبا بی‌معناست چراکه تمام غذاهای قشم خوشمزه هستند و از طرفی این به ذائقهٔ شما بستگی دارد. اینکه تجربه غذاهای جدید را می‌پسندید یا ترجیح می‌دهید غذاهای آشنا بخورید، تاثیر زیادی بر انتخاب‌های شما دارد.

البته نگران نباشید در قشم می‌توانید هم غذاهای محلی خاص و هم غذاهای محلی که با تجربه شما آشناتر هستند میل کنید.

ماهی کبابی

ماهی کباب‌شده از غذاهای محلی قشم است که در شهرهای دیگر هم می‌‌توانید آن را تجربه کنید. تفاوتی که ماهی کبابی قشم دارد در نوع ماهی‌های جنوب است که طعمی عالی به آن می‌دهد.

در قشم اغلب برای ماهی کبابی از ماهی‌های سرخو، هوور، و یا سنگسر استفاده می‌کنند.

کلمبا غذای محلی قشم

کلمبا شبیه یه این است که بخواهید حلیم بپزید اما با ماهی. پس هم متفاوت است هم آشنا. برای تهیه کلمبا به گندم پخته‌شده، ماهی پخته‌شده اضافه می‌کنند. در نهایت با سبزیجات معطر، روغن حیوانی و ادویه به این غذا عطر و بویی بی‌نظیر می‌بخشند.

فراموش نکنید که کلمبا کنار نان‌های محلی قشم فراموش‌نشدنی می‌شود.

غذاهای محلی قشم در اقامتگاه کلودنگ

پودینی کوسه از غذاهای محلی قشم

پودینی کوسه همونطور که از اسمش پیداست از گوشت ریزشده و پخته‌شده کوسه تهیه می‌شود. در این غذا پس از پخت و تفت گوشت کوسه به آن سبزیجات معطر، ادویه، لیمو و پیاز می‌زنند.

هواری میگو

پلوهای مخلوط همیشه جزیی از غذاهای ایرانی‌ها بوده‌اند،‌ هواری میگو یا ماهی هم نوعی پلو مخلوط است. برای پخت هواری، بعد از این‌که میگوها را با پیاز، سبزی‌های معطر، سیر و ادویه سرخ کردیم، آن را به برنج‌ آب‌کش شده اضافه می‌کنیم. در نهایت پس از دم‌آمدن برنج می‌توانید این غذای محلی قشم را نوش جان کنید.

زیبون غذای محلی قشم

زیبون غذایی است که ته‌چین دارد و از غذاهای اصیل قشم محسوب می‌شود. برای پخت زیبون، ماهی طعم‌دار شده را به عنوان ته‌دیگ قرار می‌دهند. و سپس برنج مخلوط‌شده با سیب‌زمینی، پیاز و سبزیجات معطر را روی آن می‌ریزند تا دم بکشد.

گاهی قبل از گذاشتن ماهی به‌عنوان ته‌دیگ، نان محلی مثل نان توموشی را در ته دیگ می‌گذارند سپس ماهی را روی آن می‌چینند.

کاتغ (کاتوغ) محلی قشم

کاتوغ یک نوع غذای خورشتی است. در این غذا از ماهی شور استفاده می‌کنند. برای تهیه کاتوغ طعم ماهی شور را کمی متعادل می‌کنند سپس به آن ادویه، پیاز و سبزی معطر اضافه می‌کنند. برای طعم بهتر به آن تمر هندی اضافه می‌کنند و بعد می‌گذارند تا کاملا جا بیافتد.

شاورمای قشم ازغذاهای محلی قشم

شاورما یکی از غذاهای محبوب قشم است که با گوشت قرمز یا مرغ گریل‌شده پخته می‌شود. برای شاورما گوشت گریل‌شده با پیاز، سیر، ادویه جنوبی، گوجه، خیارشور، کاهو، کره، ماست پرچرب، و سس در نان پیتا پیچیده می‌شود.

تجربهٔ خوردن شاورما را در قشم از دست ندهید به خصوص وقتی در حال بازارگردی در قشم هستید.

لیست غذاهای محلی قشم تمامی ندارد به جز مواردی که گفته شد شما می‌توانید مهیاوه، برنج دیشو، عنکاس (انکاس)، موفلک، قلیه ماهی یا میگو و خوراکی‌هایی مانند نان توموشی و رنگینه را امتحان کنید.

غذاهای محلی قشم

۵ نمونه از رستوران‌های جذاب قشم برای غذاهای محلی قشم

در این بخش با رستوران‌های قشم آشنا می‌شوید تا در زمان سفرتان نگران پیدا کردن رستوران مناسب نباشید.

رستوران دفاری قشم

رستوران دفاری قشم از رستوران‌های سنتی آن در روستای دفاری است. این روستا حدود ده کیلومتر با قشم فاصله دارد.

در رستوران دفاری می‌توانید انواع غذاهای محلی و غذاهای معمول ایرانی را با دستپخت دو سرآشپز آقا و خانم تجربه کنید.

فضای داخلی رستوران دفاری قشم نیز به صورت سنتی و ترکیبی از تخت‌های سنتی و میز و صندلی چیده شده است.

رستوران سی رول قشم

رستوران سی‌رول قشم در خود قشم، خیابان دانش واقع شده است. این رستوران هم فضای باز و هم فضای بسته دارد از طرفی فضای آن نیز به صورت مدرن است.

در رستوران سی‌رول قشم غذاهای ایرانی، غذاهای بین المللی و غذاهای دریایی محلی سرو می‌شوند. انواع استیک، پیتزا، پاستا، برگر، سوخاری دریایی، کاتغ، قلیه و هواری جز منوی این رستوران است. بنابراین اگر به خوردن غذاهای مدرن‌تر در فضایی نسبتا مدرن علاقه دارید سی‌رول انتخاب مناسبی است.  

رستوران ناخدا علی صالح قشم

رستوران ناخدا علی صالح سهیلی در روستای سهیلی در قشم واقع است. این رستوران با فضایی محلی و زیبا، انواع غذاهای سنتی قشم را سرو می‌کند.

در رستوران ناخدا علی صالح می‌توانید غذاهایی مانند پودینی کوسه، قیله، خرچنگ، انکاس، لابستر، هواری، صدف، هشت‌پا، اسکویید و سوپ خرچنگ میل کنید.

غذاهای محلی قشم

کباب یاسین قشم

کباب یاسین همانطور که از نامش پیداست کباب سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها از جمله چنجه بره، بوقلمون، مرغ، جگر، دل و دمه را سفارش دهید.

از نمونه کباب‌های خوشمزه رستوران، کباب گوشت بز است که کهره نام دارد و می‌توانید نوش جان کنید. این کبابی در روستای طبل واقع و فضایی کوچک و کاملا سنتی دارد.

رستوران مطبخ فود قشم

رستوران مطبخ فود در روستای طبل در قشم قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع شاورما، ساندویج، فینگرفورد، و پیتزا سفارش بدهید.

غذاهای محلی قشم در کلودنگ

با خواندن قصه کلودنگ متوجه می‌شوید که این اقامتگاه کار خود را با کترینگ خانوادگی و با دسپخت مامان تاتا، مادر خانواده آغاز کرده است. بنابراین بهترین‌ طعم‌ها را می‌توانید در دل اقامتگاه کلودنگ تجربه کنید.

فراموش نکنید که به جای خوردن کباب خوشمزه کهره در رستوران‌ها، می‌توانید در تور صحرای کلودنگ، کباب کهره را در شب زیر آسمان صحرا مزه کنید.

با سفر به قشم و اقامت در کلودنگ، می‌توانید از نزدیک و در فضایی صمیمی با تمام فرهنگ، طبیعت و غذاهای قشم آشنا شوید.

همین حالا می‌توانید سفر خود را با ما رزرو کنید.