پدل‌برد قشم: موسسه ورزش‌های آبی آب‌های آرام دهخدا قشم

تور پدل برد در ساحل قشم

پدل‌برد قشم یکی از تفریحات آبی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. موسسه ورزش‌های آبی آب‌های آرام مجموعه کلودنگ، یک موسسهٔ ورزشی است که به صورت حرفه‌ای پدل‌برد را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد. شما می‌توانید پدل‌برد را در تورهای جنگل حرا، سواحل جنوبی کلودنگ در جزیره قشم تجربه کنید.

در این متن ما با پدل‌برد، ویژگی‌های آن، و نکات مثبت آن نسبت به دیگر تفریحات آبی در قشم آشنا می‌شویم. با خواندن این متن قطعا نمی‌توانید در برابر تجربهٔ پدل‌برد در قشم با کلودنگ مقاومت کنید.

پدل‌برد چیست؟

مهم است که بدانیم پدل‌برد یک نوع ورزش رسمی است. درست است که ما از پدل‌برد به عنوان تفریح آبی یاد می‌کنیم اما قطعا پدل‌برد یک ورزش جذاب است.

پدل‌برد (Paddleboarding) یک نوع ورزش آبی است که از موج‌سواری گرفته شده است. در پدل‌برد (stand up paddleboarding) با نام اختصاری SUP فرد روی تخته بزرگ می‌ایستد. این کلمه در فارسی به معنای پاروزنی ایستاده است. این ورزش نوظهور یک تفریح آبی منحصربه‌فرد است که تاریخی طولانی دارد.

تاریخچه پدل‌برد

واقعیت این است که انسان شاید از حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد شروع به کارهایی کرد که بتواند روی آب بماند. ورزش تخته‌سواری روی موج از سال‌ها پیش ایجاد شد و موج‌سواری هنوز هم از ورزش‌های مورد علاقه بسیاری است. اما پاروزنی ایستاده به شکل امروزی با نام پدل‌برد از سال ۱۹۴۰ ایجاد شد.

تور پدل‌برد در جنگل‌های حرا قشم

در آن سال‌ها فردی به نام جان‌چوی در هاوایی به دلیل کهولت سن دیگر نمی‌توانست از تخته موج سواری درست استفاده کند. او تصمیم گرفت با اضافه کردن پارو به این تخته و ایستادن روی آن کمی از فشار روی بدن خود را بکاهد.

او این کار را به صورت فردی انجام داد ولی دیگران از آن استقبال کردند و کم‌کم شکل پدل‌برد امروزی ایجاد شد. از دو دههٔ پیش نیز تخته‌های پدل‌برد تغییر کردند و مدل‌های مختلف آن به بازار آمد.

چگونگی انجام پدل‌برد

با توضیحاتی که دادیم احتمالا متوجه شدید که با پدل‌برد ترکیبی از ورزش قایق‌سواری و موج‌سواری را تجربه می‌کنید. در پدل‌برد دست شما باز است یعنی یا می‌توانید با آن موج سواری کنید یا در آب‌های آرام ایستاده پارو بزنید و لذت ببرید.

پدل‌برد یکی از ورزش‌های بسیار محبوب است چراکه فرد می‌تواند به راحتی در دریاچه، دریا یا رودخانه‌ها با سوار شدن بر روی پدل‌برد تجربهٔ بی‌نظیری را برای خود رقم بزند.

روی پدل‌برد تمام بدن شما درگیر می‌شود و شما باید ذهن و بدن خود را هماهنگ کنید. با هماهنگی که انجام می‌دهید می‌توانید تعادل خود را روی پدل‌برد حفظ کنید.

چرا باید پدل‌برد قشم را تجربه کنید؟

اگر فردی هستید که همزمان به دنبال هیجان و همینطور آرامش هستید ما در موسسهٔ ورزش‌های آبی آب‌های آرام این ورزش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دلایل زیر می‌تواند توجیه محبوبیت این ورزش باشد.

ایستادن روی آب هیجان‌انگیز است

یکی از بزرگترین تفاوت‌های پدل‌برد با ورزش‌هایی همچون قایق‌سواری و یا موج‌سواری ایستاده‌بودن آن است. شما با ایستادن دیدی وسیع‌تر و همچنین احساس قدرت بیشتری دارید. از طرفی به صورت همزمان آرامش آب را احساس می‌کنید.

پدل‌برد در قشم

پاروزنی در پدل‌برد

در ورزش‌هایی مانند قایق‌سواری نیز شما پارو می‌زنید اما با این تفاوت که در پدل‌برد همزمان با پاروزدن شما دیدی عالی بر درون آب نیز دارید. بنابراین وقتی در منطقه‌ای مانند جنگل‌های حرا در قشم هستید همزمان جانوران و درختان را نیز به راحتی در آب می‌بینید.

در موسسهٔ ورزش‌های آبی آب‌های آرام کلودنگ وقتی در تور جنگل حرا هستید آرامش بی‌نظیری را در میان جنگل و ترکیب آن با آب احساس می‌کنید.

پدل‌برد ورزشی کامل است

در پدل‌برد به جز لذتی که از طبیعت می‌برید همزمان یک ورزش کامل را انجام می‌دهید. بدن شما و تمام عضلات شما درگیر می‌شوند و سوخت و ساز بدنتان بالا می‌رود.

از طرفی به دلیل اینکه باید ذهن و چشم خود را هماهنگ کنید تا تعادلتان حفظ شود این کار باعث تقویت ذهن شما می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا بردهای تولید شوند که مخصوص یوگا بر روی آب هستند.

مزایای ورزش پدل‌برد چیست؟

به جز مواردی که در بالا توضیح دادیم یعنی ورزش بدنی کامل و همچنین تقویت قدرت ذهنی، پدل‌برد مزیت دیگری نیز دارد.

در جزیرهٔ قشم در جنگل‌های حرا یا بیشتر سواحل مانند سواحل جنوبی و همچنین زیست‌بوم قشم بسیار مهم است که افراد کمترین تغییر را در زیست‌بوم ایجاد کنند. اغلب تفریحات آبی و فعالیت‌هایی مانند قایق‌رانی آرامش زیست‌بوم را برهم می‌زند و می‌تواند آسیب‌زا باشد.

 پدل‌برد در جنگل‌های حرا قشم

بنابراین ورزشی مانند پدل‌برد در قشم یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها برای طبیعت بکر قشم است. زیرا در این ورزش شما کمترین میزان تغییر را در آب ایجاد می‌کنید. این ورزش سروصدا تولید نمی‌کند و چون آرام است آب را برهم نمی‌زند. پس در عین حال که پدل‌برد تاثیر خوبی بر بدن شما دارد به محیط‌زیست نیز آسیبی نمی‌زند.

فراموش نکنید که این ورزش استقامت بدنی و ذهنی شما را به شدت بالا می‌برد از طرفی مجبور نیستید همیشه روی آن بایستید. می‌توانید بنشینید.

آموزش پدل‌برد در موسسهٔ ورزش‌های آبی آب‌های آرام قشم

موسسه ورزش‌های آبی آب‌های آرام فقط مخصوص میهمانان اقامتگاه کلودنگ نیست؛ تمام افراد می‌توانند در این موسسه ثبت نام کنند. با ثبت نام در این موسسه می‌توانید تجربه‌ای امن و هیجان‌انگیز از پدل‌برد را با مربیان موسسه داشته باشید.

فراموش نکنید که در آموزش پدل‌برد شما نیاز به تجهیزاتی مانند برد اصلی، پارو، لیش، جلیقه نجات، و لباس مناسب دارید. از طرفی انتخاب تجهیزات نیز مشکل است زیرا شما باید سری‌ها و جنس‌های مختلف پدل‌برد را بشناسید.

پدل‌برد قشم: موسسه ورزش‌های آبی آب‌های آرام

تازه بعد از انتخاب و تهیه تجهیزات مناسب پدل‌برد باید تکنیک‌های مختلف پاروزدن روی آب، ایستادن روی پدل‌برد، حفظ تعادل، بازگشت روی پدل‌برد بعد از افتادن در آب را نیز یاد بگیرید.

در موسسهٔ ورزش‌های آبی آب‌های آرام تمام این مسائل پیش‌بینی شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی با راهنمایی مربیان آن شروع به فعالیت کنید.

از طرفی همزمان با آموزش‌دیدن برای پدل‌برد تجربه بی‌نظیر ایستادن روی آب‌های آرام جنگل‌های حرا را خواهید داشت. هم ورزش‌ می‌کنید هم تفریح آبی خواهید داشت و هم گردشگری طبیعی انجام می‌دهید.

همین حالا می‌توانید سفر خود به قشم را رزرو کنید